jump to navigation

Cat de sincer ar trebui sa fii? Este bine sa spui tot ce gandesti? February 22, 2010

Posted by admin in Uncategorized.
Tags: , ,
trackback

Partea 1

Cat de mult impartasiti cu colegii de munca?

Discutati probleme personale cu colegii de munca? Este greu sa nu o faceti. In cele din urma cu aceste persoane va petreceti cel putin 8 ore pe zi, cinci zile pe saptamana. Practic locuiti cu ei, va petreceti mai multa vreme cu colegii de munca decat cu propria familie. Daca nu vorbiti cu ei puteti sa va pierdeti mintile.

Se poate sa va petreceti foarte mult timp la locul de munca si sa gasiti printre colegii de birou niste prieteni adevarati pe care sa pueti conta, insa sunt cazuri in care e mai bine daca nu impartasiti informatii personale cu toata lumea.

Exista cateva motive pentru care nu ar trebui sa impartasiti informatii personale cu colegii de munca. Poate ca nu vreti sa-i impovarati cu vreun secret sau poate ca nu aveti incredere in ei.

Asa cum stim cu totii, exista persoane care nu se dau in laturi sa discute cu oricine despre dvs, mai mult decat atat, crezand ca nu este nimic in neregula in a face acest lucru. Alte persoane sunt rautacioase si doresc sa faca rau raspandind informatia. In momentul in care aflati ca ati impartasit informatii personale cu cine nu trebuia, este de obicei prea tarziu. Exista insa si alte motive pentru care ar trebui sa tineti informatiile personale pentru dvs.

Partea 2

Cat ar trebui sa impartasiti cu colegii de munca?

Nu dati informatii care ar putea sa va faca vulnerbili. Daca pozitia dvs la locul de munca cere putere si control, impartasirea unor informatii care sa va arate slabiciunile s-ar putea sa nu fie o idee buna. De exemplu daca urmeaza sa fiti promovati, ati putea beneficia de pe urma unei imagini a unei persoane puternice si controlate, cu bune aptitudini interpersonale. Cum credeti ca v-ar afecta imaginea dezvaluirea faptului ca divortati de un sot alcoolic si violent, si ca va e teama ca nu veti putea plati rata la casa? Ca nu puteti dormi, ca va e teama de o depresie sau ca aveti nevoie constanta de sprijinul prietenilor? In aceasta situatie, un coleg intelept ar putea sa va ajute sa va descurcati mentinand detaliile despre viata dvs la minimum, insa ati putea avea foarte mult de suferit de pe urma dezvaluirii acesto informatii unei persoane rautacioase.

Ce faceti la munca? De preferat, munciti. In vreme ce nimeni nu se asteapta sa lucrati non-stop, daca va petreceti prea multa vreme sporovaind cu colegii de munca, s-ar putea sa nu mai aveti timp pentru a munci. A spune in linii mari cum a fost week-endul face parte din buna dvs educatie, insa a povesti cu lux de amanunte, nu. Chiar daca aveti destul timp sa vorbiti cu colegii de munca, si chiar daca puteti vorbi cu colegii cand lucrati, poate ca ar trebui sa va pastrati intimitatea.

Partea 3

Pastrati informatiile personale pentru dvs.

Asa cum am mentionat mai sus, sa spuneti prea multe despre dvs poate crea o impresie gresita despre dvs. In general, ar trebui sa pastrati un anumit nivel de intimitate. Atunci cand ati lucrat multa vreme intr-un loc, oamenii tind sa stie lucruri despre viata dvs personala. De exemplu, stiu cand v-ati luat o saptamana libera pentru ca mama dvs a murit, sau cand ati lipsit o zi pentru ca fiul dvs s-a imbolnavit. Acest gen de cunostinte despre viata personala a cuiva sunt in regula, si, in functie de locul de munca, inevitabile. Insa va trebui sa va lasati problemele familiale acasa. Daca un coleg divorteaza, puteti sa-l inveseliti fara sa cunosteti toate detaliile problemei.

O cunoastere prea detaliata a vietii personale a colegilor de munca, poate avea un impact negativ asupra productivitatii si asupra mediului de lucru. Ar trebui cautat sprijin emotional in lata parte, nu la locul de munca. Totusi, ne petrecem atat de multa vreme la munca zilele astea, incat trebuie sa fie loc pentru a interactiona.

Daca nu vreti ca toata lumea sa vorbeasca despre problemele dvs, nu le mentionati. Daca este vorba de ceva cu care va mandriti (o noua masina, o noua casa, un copil nou nascut) atunci impartasiti-va bucuria. Daca este vorba de probleme ale familiei, nu discutati despre ele la serviciu. Gasiti un terapeut sau pe cineva in care sa aveti incredere pentru a discuta acest gen de probleme.

La fel ca si cu celelalte probleme, doar dvs decideti ce si cata informatie impartasiti cu cloegii dvs de munca. Trebuie sa realizati faptul ca daca va decideti sa impartasiti imformatii personale importante, s-ar putea sa nu se mai faca diferenta intre dvs, ca profesionist, si dvs, persoana de acasa.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: