jump to navigation

Cum sa slabiti daca sunteti stresat si mancati prea mult? November 24, 2009

Posted by admin in Sanatate.
Tags: , ,
trackback

De ce conteaza

Consumarea alimentelor datorita emotiilor puternice va poate sabota efortul dvs de a slabi. Stapanirea impulsului de a manca atunci cand sunteti nervosi poate fi una din cele mai importante metode de a reusi sa slabiti.

Ce este

Cateodata dorinta dvs de a manca nu are nicio legatura cu zgomotul iritant din stomac care va spune ca trebuie sa mancati. Ni se face pofta de anumite mancaruri – de obicei care ingrasa sau care ne fac sa ne simtim bine – atunci cand ne simtim foarte tristi sau foarte fericiti. Vrem sa mancam si (credem ca) nimic altceva nu va functiona.

Cum se intampla

Pentru unii este nevoie de un eveniment major pentru ca acest impuls sa apara – concedierea sau divortul; pentru altii este o lupta continua : traficul, o zi grea la munca, un copiator blocat… stresul zilnic poate duce la obicieiul de a manca pentru a va simti mai bine.

Un cerc vicios

Partea cea mai proasta a acestui obicei este ca face ca problemele dvs sa se multiplice. Pana la urma, in loc sa va confruntati cu problemele pe care le aveti, nu faceti altceva decat sa va indopati cu mancare si va creati alte probleme – crestere in greutate, sentimente de vinovatie atunci cand mancati, sanatatea subreda… si apoi o luati de la capat.

5 pasi pentru a inlatura acest obicei

Daca aveti tendinta de a ceda acestui obicei, iata cateva tactici pe care le puteti folosi pentru a prelua controlul obiceiurilor alimentare .

  • Identificati elementele declansatoare
  • Recunaosteti care sunt semnalele de foame
  • Limitati mancarurile care va pot declansa acest obicei. Pur si simplu nu va mai aprovizionati cu alimentele la care apelati in conditii de stres.
  • Nu sariti peste mese. Eliminarea unei mese din dieta dvs va duce aproape mereu la supra-alimentare.
  • Creati alternative la mancat. Fie ca va faceti o baie cu multa spuma sau ca cititi o carte buna, planificarea altor activitati va va ajuta sa va relaxati si sa evitati sa mancati in conditii de stres.


Nu renuntati

Atunci cand veti ceda – pentru ca asa se va intampla – nu renuntati. Iertati-va si incepeti din nou. Invatati din greselile dvs si concentrati-va vionta asupra scopului dvs final: sa va controlati obiceiul de a manca in conditii de stres si de a va reduce greutatea pe termen lung.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: