jump to navigation

Ce sa faceti cand v-au pacalit unii pe internet? Frauda pe internet! November 18, 2009

Posted by admin in internet.
Tags: ,
trackback

Daca sunteti vreodata victima a unei fraude bancare pe Internet, e posibil ca urmatoarele sfaturi sa va fie de ajutor. Majoritatea bancilor sau institutiilor bancare nu dau prea multe informatii victimelor si asta nu va poate face sa va simtiti prea bine. Va veti simti si mai rau daca nu stiti sa lucrati prea bine cu calculatorul. Iata cateva informati utile.

Lucruri de care aveti nevoie

  • Locatia unei sectii de politie
  • Un computer cu acces la Internet
  • Cartea de identitate
  • Rabdare si tenacitate

Pasi

  • Pasul 1: daca sunteti logat in contul dvs bancar si vedeti ca a avut loc o frauda, schimbati-va imediat parola si sunati la banca.

  • Pasul 2: verificati-va contul cu un reprezentant al bancii pentru a explica frauda. Reprezentantul va trebui sa completeze o plangere pentru fiecare tranzactie frauduloasa care a avut loc. Odata completate aceste formulare, cereti fotocopiile acestora.

  • Pasul 3: scoateti toti banii ramasi din cont si cereti ca conturile sa va fie inghetate. Mutati-va banii intr-o locatie sigura, fie intr-un cont nou, fie la o alta banca sau institutie bancara.

  • Pasul 4: cereti reprezentantului sa va trimita un email in care sa fie descris ce s-a intamplat. In acest fel veti putea comunica atat prin telefon cat si prin email.

  • Pasul 5: cereti numarul de telefon al departamentului IT. Nu plecati pana cand departamentul IT nu a fost contactat si informat. Cereti numarul de telefon al managerului acestui departament si adresa lui de email. Acum rugati reprezentantul bancii sa trimita un email departamentului IT in care sa descrie situatia si sa va trimita si dvs o copie a acestui email. In acest fel veti avea acces prin email la managerul departamentului IT. Cu aceasta persoana doriti dvs sa vorbiti.

  • Pasul 6: acum este cazul sa deveniti proactivi. Trebuie sa sunati managerul departamentului IT si sa-i cereti o lista de adresele IP care au accesat contul dvs. Va trebui sa-i spuneti managerului datele, orele si sumele fraudate. De asemenea asigurati-va ca lista pe care o primiti contine data si orele tranzactiilor.
    De exemplu

    DATA ORA ADRESA IP
    9/14/2006 2:11:10 AM 64.193.8.57
    9/15/2006 10:04:36 AM 71.103.231.14
    9/21/2006 1:04:08 PM 89.190.224.102
    9/25/2006 3:41:47 AM 75.9.60.119

    Dintre aceste adrese IP, 75.9.60.119 este cea care apare, sa zicem, la ora la care v-a fost fraudat contul.

  • Pasul 7: acum ca aveti adresa IP suspecta, folositi-va computerul si intrati pe urmatorul site: http://visualroute.visualware.com, scrieti adresa IP si apasati pe “start trace”. In momentul in care cautarea a luat sfarsit, uitati-va la ultimul rand al coloanei “Node name”. Acolo veti gasi numele providerului de Internet al adresei Ip respective. Cautati imediat numarul de telefon si adresa furnizorului de Internet si sunati imediat.

  • Pasul 8: persoana cu care doriti sa vorbiti este cineva care poate scana logarile si care va poate spune codul postal al persoanei care v-a fraudat contul. Nu veti putea primi nume, adresa sau alte informatii specifice, dar si aceasta informatie este buna, pentru ca o puteti transmite bancii si politiei in momentul in care va incepe ancheta.

  • Pasul 9: ce trebuie sa faceti in continuare este sa cereti providerului de internet sa va trimita un e-mail prin care sa va descrie procedura de cerere a unei citatii, pentru a preda autoritatilor jurnalul logarilor. In momentul in care e-mail-ul soseste, trimiteti-l bancii sau institutiei financiare. Cu alte cuvinte faceti toata treaba in locul bancii, dar rezolvati problema acum si nu peste cateva saptamani.

  • Pasul 10: acum ca ati strans toata aceasta informatie, adunati-o intr-un dosar si faceti trei copii: una pentru dvs, una pentru banca si una pentru politie.

  • Pasul 11: sunati la politie si spuneti-le ce s-a intamplat.

  • Pasul 12: pana la urma de ce trebuie sa va agitati dvs atat de mult? Pentru ca daca nu o faceti, nu va veti recupera banii in mai putin de o luna. Daca sunteti proactiv, e posibil sa va primiti banii chiar si intr-o saptamana.

Sfaturi si avertismente

  • Nu va dati batuti. Continuati sa insistati si sa cereti mai multe informatii.
  • Sunati zilnic pentru a afla care este situatia.
  • Cereti extrasul de cont al cardului dvs pentru a verifica activitatea frauduloasa.

Nu va stresati. Luptati pentru banii dvs.

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: